2009. augusztus 22., szombat

Strida 5.2 tapasztalatok

Vettem 2 városi kerékpárt, Stridát, a magamnak és a páromnak...

Stridák

Robi Stridával

Összegezve: Toltam már bele jó pár kilométert (munkanapokon 10 km + hétvégi mászkálás) így másnak is hasznos lehet eddigi tapasztalatom: ez tényleg egy városi kerékpár és ebben a környezetben tökéletes (kemény hátsóval rendelkező vállalkozók kellenek a rázós terepre...), igazi aszfaltbetyár, vonzza a szemet.
Gyorsan összehajtható, BKV-n, vonaton nem szólnak ha becsomagolatlanul szállítja az ember, irodába gond nélkül felvihető és a 19 km/h-s tempója rövidebb távolságra megfelelő.
Nyikorgásokra és annak elhárítására viszont fel kell készülni... (az érzékenyebb fajta vagyok, utálom ha valami rendellenes hangot ad ki)


Több paraméter befolyásolta a döntésemet, az igényeim a következők voltak:
  • alkalmas legyen munkába járásra
  • fel tudjam vinni az irodába, közös tárolóba nem kívántam otthagyni (kényelmetlenség és lopás lehetősége miatt) => legyen összecsukható
  • legyen könnyű
  • férjen be a kocsi csomagtartójába, akár 2 db is (hétvégi kirándulásokhoz)
  • lehessen használni tömegközlekedéssel kombinálva is, elférjen kis helyen
  • gyors összehajtás
  • lehetőleg ne essen szét alattam...
Szerencsére már több választási lehetősége van annak, aki összehajtható kerékpárt keres, az egyszerűektől kezdve az igényesekig, a láncos hajtásútól a kardánosig kezdve mindenféle van (pl. www.hajthato.hu , itt találkoztam a stridával először).

Amiért a Strida mellett döntöttem:
  • idióta háromszög alakja kuriózum, mutatós a színezett tárcsafékekkel
  • szíjhajtású, becsomagolás nélkül is fel lehet vinni buszra, metróra, nem koszol össze senkit, az ellenőrök sem szólnak be miatta
  • gyors összecsukás, tolható a kerekein, kényelmes magasságban fogható közben
  • rozsdaállóság (későbbiekben hajóra is felvihetem, nem lesz baja vizes környezetben)
  • alacsony karbantartási igény (erről még később)
Amit megszerettem benne:
  • alakja és a kényelmes kerékpározási pozíció
  • jó manőverezési képesség gyalogosok között
  • tárolhatóság, méret, hordozhatóság
  • masszív, stabil szerkezet
Amit eddig hátránynak éreztem:
  • sebesség, 5-7 km/h-val több kellene (emiatt a MAS-t is kipróbálom később, páromnak viszont tökéletes ez a sebesség is, nem szeret annyira hajtani, szóval egyénfüggő)
  • 1 sebesség: munkába menet 1 hónapnyi edzésembe tellett, mire fel tudtam menni megállás nélkül a Hegyalja úton, ezen az útvonalon közlekedek:


    Útvonal munkába menet nagyobb térképen való megjelenítése

  • rugózás teljes hiánya (hortobágyi földúton szétrázattuk a bélésünket is)

    Stridával a hortobágyi pusztán - megállva

  • karbantartást igényel: ahogy Mark Sanders is írja, bizonyos csavarokat indulás előtt tényleg ellenőrizni kell, ez megelőzi nagyjából az összes irritáló hangot amit kiad és nem esik szét alattunk a gép => mindig legyen nálunk egy kulcskészlet (kapható svájci bicska formátumban is)
  • murvás, kavicsos útra alkalmatlan, garantált az eltaknyolás

Eddig felmerült problémák:
  1. Recsegésszerű hang a pedálok felől, mint ha a csapággyal lenne probléma.
    Megoldás: csavar meghúzása az első és az alsó vázrész összetartásáért felelős pöcöknél (szervízben az agyat is szétszedték, aztán megtalálták a valódi indokot)
  2. Váz nyiszorgása miközben befékezett állapotban az ülésben előre-hátra hintázok. Megoldás: hátsó csatlakozási pontnál zsírozás (szervízben megoldották)
  3. Kitámasztó felszerelése után a kitámasztót rögzítő csavar (ami a szíj feszességét rögzíti, ennek a csavarnak a kicsavarása után lehet állítani a feszességet) kilazult többször, úgy tűnik nem olyan erős így (csavart megszorítottam)
  4. A kerékpár lemosása után a szíj nyikorgása, egy idő után eltűnt (gondolom megszáradt és ennyi)

Andi Stridával

2 megjegyzés:

  1. alapos elemzés :) megjelenhetne egy biciklis szaklapban is... látom az évek során az alaposság és a rendszerezőkészség csak nőtt Önben!
    üdv:
    Formanek

    VálaszTörlés
  2. Koszonom Uram! Bar ez majd kiderul, hogy hol elony es hol hatrany... :)

    VálaszTörlés